Hematology Specialist Association | Haberler

Ayın Konuğu - Alper Üreten


1-Kısa CV

Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra MBA yaptım. Profesyonel kariyerime 1998 yılında Bristol-Myers Squibb Türkiye’de Finansal Analist olarak başladım. Türkiye Finans ve Planlama Müdürlüğü, Avrupa Ürün Finans Müdürlüğü ve METRA (Orta Doğu, Türkiye, Rusya ve Afrika) Finansal Planlama Direktörlüğü pozisyonlarında görev aldıktan sonra 2007-2009 yılları arasında GEM (UAE, Kuveyt, Umman, Katar, Bahreyn, Lübnan, Ürdün, Suriye, İran, Libya, Yemen) Ülke Müdürlüğü yaptım. Daha sonra, Orta Doğu (Suudi Arabistan, Mısır ve Körfez Pazarları) Genel Müdürü olarak çalıştım ve 1 Temmuz 2011 tarihi itibarıyla Bristol-Myers Squibb İlaçları Inc. Türkiye’nin Genel Müdürü olarak atandım.

2-BMS firması nasıl bir firmadır , yapılanması nasıldır? (Kac branch , bölge müdürlükleri , çalısan sayısı ?)

Bristol-Myers Squibb Onkoloji/Hemtoloji, Viroloji, Romatoid Artrit, Alzheimer/Demans, Diyabet gibi ciddi hastalik alanlarinda yenilikçi ilaçları keşfetmeyi, geliştirmeyi ve sunmayı misyon olarak benimseyen global bir BioPharma şirketidir.

BMS Türkiye olarak merkez ofisimiz Maslak’tadır. Ankara’da da Medikal Ofisimiz bulunmaktadır. Saha ekibimiz dahil sayımız 150 kişi civarında. CNS,İmmunoloji, Viroloji ve Onkoloji hastalık alanlarında 8 bölge müdürümüzle birlikte sahadaki 64 tıbbi satış temsilcimiz ile BMS Türkiye’yi temsil ediyoruz.

3-Global ve local hedefleri , misyon ve vizyonu nedir?

Daha önce de belirttiğim gibi; misyonumuz hastaların ciddi hastalıklar ile mücadelesine yardımcı olan yenilikçi ilaçları keşfetmeyi, geliştirmeyi ve sunmak.

Hastalarımıza, müşterilerimize, çalışanlarımıza, global topluluklarımıza, hissedarlarımıza, çevremize ve diğer paydaşlarımıza bu ilkemize olan inancımız doğrultusunda hareket etme sözü veririz. İşimizi standartlarını yüksek tuttuğumuz etik davranışlar ve etkin yönetim ile yaparız. Paydaşlarımızın ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmek için onlarla iletişim kurmayı ve şeffaf olmayı amaçlarız. Ekonomide, sosyal ilişkilerde ve çevremizde sürdürülebilirlik taahhüdümüzü ciddiye alırız ve bu beklenti ortaklarımız ile tedarikçilerimizi de kapsar.

Gerek global gerekse yerel anlamda en temel hedefimiz yeni nesil BioPharma lideri olmak. En iyi biyoteknoloji ve en iyi farma modeliyle daha çok sayıda hastanın ciddi hastalıklarla verdikleri savaşları kazanmalarına yardım edebileceğimize inanıyoruz. Yeni Nesil BioPharma modelimiz yenilik yapma, bütünleştirme ve geliştirme üzerine kurulu. Bu yeni modeli sürdürebilmek için yaptığımız her şeyin temelinde inanç, değerler ve davranışlarımızı dahil ettiğimiz kültürümüz yatmaktadır.

BioPharma şirketi olarak atik, girişimci, sorumluluk sahibi bir kültürü benimsiyoruz. Yenilikçi buluşlara sahibiz ve ayrıca ortaklarımızın uzmanlıklarından yararlanıyoruz. Bunun yanında yenilikçi küçük moleküllere odaklanmış olmamız, güçlü klinik ve ruhsatlandırma uzmanlığımız, finansal gücümüz, ticari uzmanlık ve coğrafi ulaşım kapasitemiz ile BioPharma kültürümüze katkıda bulunuyoruz.

4-BMS firmasının önümüzdeki 5 yıl içindeki Türkiye Projeksiyonu nasıl olacaktır?

Lokal anlamda önümüzdeki dönemde BMS Türkiye’yi hem Türkiye ilaç pazarında hem de BMS dünyasında saygın ve ciddi bir oyuncu haline getirmeyi hedefliyoruz. Tabii ki bunu başarmanın yolu büyümekten geçiyor. Büyümemiz, şu aşamada Turkiye’de ruhsat ve geri ödeme süreçlerini tamamlamis ilaçlarimizin daha cok hasta ile bulusmasini saglamak kadar, bir o kadar da o sureclerdeki yeni molekullerimizi hastalarla bir an once bulusturmaktan geciyor. Tabi boyle bir buyume sarmali BMS Turkiye icin organizasyonel gelişimi de beraberinde getiren, hem ekip olarak hem de kişisel kazanımları doğuracak güzel bir süreç olacaktir. Bu süreci mümkün kılıp devamlılığını sağlayacak yapı taşları elimizde: İyi ilaçlar, iyi bir ekip ve doğru düşünce sistematiği.


5-Uluslarası bazı çalışmaları ülkemize getirdiğinizi biliyoruz , bunlar neler , ne gibi katkıları olacak?

BMS Türkiye olarak , ülkemizin ihtiyaçlarını ve hastalık alanlarını göz önünde bulundurarak uluslararası çalışmalarımıza iştirak etmekte ve Türkiye’deki hastalarımızın da yenilikçi ilaçlarımızı ulaşmasına imkan tanımaktayız. Bunların çok büyük bir çoğunluğunu Onkoloji ve Viroloji grubu ilaçlarımız ile yapılmakta olan klinik çalışmalar oluşturmaktadır . Bu çalışmaları sağlayacağı katkıların en önemlilerinden biri piyasada tedavi alternatifi bulunmayan veya halihazırda geçerli olan tedavilerden fayda sağlayamamış ya da direnç geliştirmiş olan hastalarımıza yeni bir tedavi umudu sağlamaktır. İkinci olarak Türkiye’deki hekimlerimizin klinik çalışmalarımıza aktif katılımları ile , sınırlı sayıda hekimimizle de olsa yenilikçi ürünlerimizin etkilerini ve sonuçlarını gözlemleme ve yeni tedavi seçenekleri henüz satışa çıkmadan önce hastalarının bu tedavi seçeneklerinden faydalanması sağlama olanağı ve ürünle tanışma olanağı sağlamaktır .

6-Daha önce yurtdışında çalışmışsınız , bu göreviniz neydi?

Amerika, Arjantin ve Fransa’da rotasyonel gorevlerin yaninda, daha uzun sureli Italya ve Orta Dogu bazli gorevlerim oldu. Bu gorevler Finans Mudurlugu, Finans Direktorlugu, Ulke Mudurlugu ve Genel Mudurluk pozisyonlarıydı.

7-Bu ülkelerle ülkemizi kıyaslarsanız neler farklıydı? hekim profilleri nasıl?


İs yapis kulturu, ozellikle duygu ve rasyonel dengesinin olustugu nokta ulkeden ulkeye fark eden en kritik unsur. Bu unsur hekim tercihlerinden, oralardaki calisma aliskanliklarina kadar cok belirleyici oluyor. Şunu soyleyebilirim ki Turkiye’deki hekimler son derece donanimli lakin sonsuz tecrubelerini uluslararasi arenada daha cok paylasabilmeliler. Ozellikle Turkiye gibi tip alaninda ciddi alt yapisi olan bir ulkeden cikan gercek yasam verileri diger ulkelerin her zaman ilgisini cekecektir.

8-Ülkemizdeki sağlık uygulamalarını nasıl buluyorsunuz?

Turkiye’de saglikta donusum konusunda devletin son derece bilincli hareket ettigini ve bu konuda degisik organlariyla artik ciddi bir bilgi birikimi oldugunu dusunuyorum. Bu surecte degisik paydaslarin cektigi bazi sıkıntıları da biraz kacinilmaz ve dogal olarak goruyorum. Zira kisitli kaynaklarin en etkin sekilde kullanilmasi cabasi her zaman boyle sonuçlar dogurur. Ozellıkle senelerce egitim ve eforla olusmus hekim değerının sıstem dahılınde bıraz daha etkın kullanabılecegını dusunuyorum. Turkıye’yi saglık konusunda bolgesel us haline getirip yurt dısından gelenlere de servis saglayacak isek, ulkemizde kaliteli tesis, doktor ve ilac olmasi konusunda paydaslar olarak beraber hareket etmek lazim. Tabi bunun icin de muspet ve sistematik diyalog sart.

9-Genc arkadaslar için sizce ilaç sektörü nereye gidiyor, gelecekte neler ön planda olacak , kendilerini nasıl yetiştirsinler?

İlaç Sektöründe dinamikler hızla değişmekte, ilaç pazarlamasına bildiğimiz konvansiyonel yöntemler yerine yeni boyutlar, “ihtiyaçlara özel ve müşteri odaklı yaklaşımlar” eklenmekte ve tabii ki teknoloji her alana olduğu gibi pazarlamaya da hızla entegre olmaktadır. Günümüzde etkin olmaya başlayan ve gelecekte de önemli olacak koşulların başında BMS’in de Müşteri Odaklı stratejisinin ana fikrini oluşturan, müşteriye özel innovatif ve farklı yaklaşımları ortaya koyup, bunlara göre spesifik aksiyon alabilmek gelmektedir.

İnanıyorum ki, bunu en iyi şekilde yapan firmalar ve ekipler değişen sektör dinamiklerine en iyi şekilde ayak uydurup başarıyı sürekli kılacaklardır. İlaç sektöründe çalışmayı hedefleyen genç arkadaşların kendilerini bu konularda geliştirmelerini ve ayrıca günümüzde önemi artan Pazar erişim ve Sağlık ekonomisi alanlarında da bilgi sahibi olmalarını öneririm.